Erfaren vejingeniør, landinspektør eller lignende til vejmyndighedsområdet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kunne du tænke dig at blive en del af et stærkt fagligt fællesskab med dygtige kollegaer i Rebild Kommunes vejteam, hvor vi lægger stor vægt på at finde de bedste løsninger inden for vej- og trafikområdet?

Rebild Kommune er med sin unikke placering og smukke natur en attraktiv bosætnings- og erhvervskommune. Det betyder, at kommunen er i rivende udvikling, og væksten medfører flere spændende og udfordrende opgaver inden for vej- og trafikområdet.

Team Vej er en del af Vej, Byggeri og Anlæg og forankret i Center Plan, Byg og Vej, der spiller en central rolle i at sikre den fremtidige udvikling i Rebild Kommune med infrastruktur og byggemodninger, hvor vi løser opgaver indenfor planlægning, anlæg, byggeri, drift og myndighedsbehandling.

Vi har derfor forrygende travlt og mangler lige dig, der har lyst til at bidrage til udviklingen med din faglighed og dit engagement.

Stillingen
Vi søger en vejingeniør, landinspektør eller lignende med erfaring og interesse indenfor vejområdet, som selvstændigt kan varetage og tage ansvar for myndighedsbehandling samt indgå i dialog med borgere og eksterne parter som f.eks. myndigheder, erhvervsliv m.v. om kommunens veje.

Vi ser gerne, at du har erfaring med vejregler, vejloven, lov om private fællesveje, matrikulære sager, tinglysning mv. Har du kommunal eller statslig erfaring på vejmyndighedsområdet eller erfaring fra rådgivervirksomhed, vil det være en fordel. Vi lægger vægt på, at du har et godt helhedsblik for sagsbehandlingen på tværs af flere lovområder.

Der er god mulighed for at sparre med de øvrige kolleger i Team Vej om håndtering af de forskellige problemstillinger inden for vejområdet.

Arbejdsopgaverne kan omfatte
Afhængig af dine kompetencer er der mulighed for at blive tilknyttet nedenstående opgaver i Team Vej

  • Sagsbehandling i henhold til vejloven og privatvejsloven
  • Behandling af matrikulære sager
  • Tinglysning
  • Myndighedsbehandling af vejprojekter
  • Trafiksikkerhed
  • Trafikplanlægning
  • Helhedsplaner for kommunens udvikling samt lokalplanlægning.
  • Bidrage til gode helhedsorienterede løsninger på tværs af planlægning, byggesagsbehandling, natur m.v.

Vi lægger vægt på følgende kompetencer
  • Struktur
    Du skaber i din sagsbehandling velunderbyggede beslutninger og afgørelser og dokumenterer disse i kommunens sagsbehandlingssystem.
  • Kommunikation
    Du skal som sagsbehandler være i øjenhøjde med kollegaer og eksterne aktører for dermed at skabe accept af trufne beslutninger.
  • Rettidighed
    Det er afgørende, at eksterne aktører og det politiske niveau er velinformeret. Det indebærer, at du sikrer rettidig videreformidling af nødvendige informationer, så delbeslutninger kan ske på et altid opdateret og velfunderet grundlag.
  • Relationer
    Opbygning af relationer med eksterne aktører samt internt i Rebild Kommunes forvaltning er afgørende for succes med opgaven, da gode relationer smidiggør procesforløb etc.
  • Ordentlighed
    Dit værdigrundlag er præget af ordentlighed, og du skal holde det, du lover, og ikke love mere, end du kan holde, så eksterne aktører opretholder deres tillid til Rebild Kommunes håndtering af vejmyndighedsområdet.

Om os
I Center Plan, Byg og Vej er vi i ca. 125 ansatte fordelt på 4 afdelinger; Plan, Byg, Vej, Byggeri og Anlæg (i alt ca. 35 ansatte) samt Ejendomme og Udearealer (ca. 90 ansatte). Hver afdeling tilrettelægger og løser opgaver selvstændigt, men vi har fokus på sammenhængende processer og arbejder med projekter på tværs af organisationen. Vi har en stor kontaktflade til borgere, myndigheder, erhvervsliv og leverandører, og vi prioriterer at yde en hurtig og god service.

Vi lægger vægt på høj faglighed og på mulighederne for, at den enkelte kan udvikle sig fagligt og personligt i jobbet. Vi er gode kollegaer og har fokus på, at alle trives, og at der er balance mellem arbejdsliv og familieliv.

Du vil blive tilknyttet Team Vej, hvor vi med dig er 10 medarbejdere, som hver især arbejder med specifikke opgaveområder, men også i større eller mindre omfang kan fungere som backup for hinanden. Vi løser opgaverne i fællesskab og tilstræber altid at være til rådighed for hinanden. Vi benytter bl.a. Microsoft Office, Kortinfo, SBSYS, Opus, QGIS og Vejman m.fl.

Centret holder til i administrationsbygningen i Nørager, en halv times kørsel fra Aalborg, Viborg og Randers. Der vil være mulighed for hjemmearbejdsdage.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår vil blive forhandlet efter gældende overenskomst.
Der mulighed for forhandling af kvalifikationstillæg afhængig af kompetencer og erfaringer.
Stillingen er en fastansættelse med en gennemsnitlig ugentlig arbejdstid på 37 timer.

Vil du vide mere?
På www.rebild.dk kan du læse mere om kommunen. Vi har også samlet nogle centrale oplysninger til dig her, som du kan læse, inden du søger jobbet
Du er desuden velkommen til at ringe til funktionsleder for Vej, Byggeri og Anlæg Henrik Jørgensen, telefon 99 88 82 39 eller faglig koordinator Dorte Munk Nielsen, telefon 99 88 76 43.

Søg jobbet via linket i opslaget.

Ansøgningsfrist
Søndag 7. april 2024.
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler fredag 12. april 2024.

Tiltrædelse
Efter aftale.

Kommunen ønsker at fremme ligestilling og mangfoldighed, og opfordrer derfor alle kvalificerede og interesserede uanset alder, køn, religion, handicap og etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Den 1. januar 2019 blev der indført røgfri arbejdstid – og matrikler for alle ansatte i Rebild Kommune

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Rebild Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Rebild Kommune, Hobrovej, 9530 Støvring

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 08-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6015676

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet