BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til at rådgive ledere i personalejuridiske spørgsmål? Og trives du med en omskiftelig hverdag med stor selvstændighed i opgaver? Er du god til at samarbejde og skabe tillidsfulde relationer med kolleger og samarbejdspartnere? Så er du måske vores nye personalejuridiske konsulent.
Vi søger en personalejuridisk konsulent med stærke kompetencer indenfor området og bred erfaring i arbejdet med personalesager. Den primære opgave vil være at bistå kommunens ledere med håndtering af personalejuridiske sager og forhandlinger med de faglige organisationer. Der må også forventes større skriftlige opgaver, der typisk er rettet mod vores topledelse, men også juridiske fortolkningsopgaver af aftaler og overenskomster, hvor du har hele organisationen som målgruppe. Det kræves derfor at du – udover at være fagligt skarp og velfunderet – er en god formidler både mundtligt og skriftligt.
Om jobbet
Du vil få en varieret opgaveportefølje, hvor du selvstændigt skal rådgive ledere på alle niveauer om personalejuridiske spørgsmål og håndtere konkrete personalesager i samarbejde med funktionslederen. Du vil også blive sparringspartner for kollegerne i afdelingen omkring personalejura, forvaltningsret og MED-systemet. Du vil få stor mulighed for selv at tilrettelægge dine arbejdsopgaver.
Følgende er konkrete ansvarsområder i stillingen
- Generel rådgivning, sparring og vejledning af kommunens ledere om ansættelsesretlige forhold
- Udfærdigelse af partshøringer og afgørelser om skriftlige advarsler, afskedigelser og bortvisninger, herunder deltagelse i tjenstlige samtaler og udarbejdelse af skrivelser
- Forhandling af afskedigelsessager, forhandlinger med faglige organisationer og andre samarbejdspartnere
- Rådgivning og fortolkning af overenskomster, lovgivning mv. inden for det ansættelsesretlige område,
- Udfærdigelse af interne retningslinjer og ansættelsesretlige skrivelser samt vejledninger og politikker
Om dig
Vi forestiller os, at du
- har en uddannelse som cand.jur./cand.merc.jur eller anden relevant uddannelse
- har interesse for offentlig arbejds- og ansættelsesret, hvor du holder dig fagligt ajour
- erfaring med forhandling med faglige organisationer
- har gode kommunikative kompetencer både i skrift og i tale
- har kommunal erfaring og kender til at arbejde i en politisk styret organisation
- vægter et godt samarbejde med kolleger og samarbejdspartnere højt
Om os
HR er en del af Fællescenter Sekretariat, der som tværgående stabsfunktion understøtter hele den øvrige organisation. HR består af seks lønkonsulenter, to HR-konsulenter, en arbejdsmiljøkonsulent, en personalejuridisk konsulent, en elev og en funktionsleder. Vi holder til i et åbent kontorlandskab på rådhuset i Støvring, hvor vi har et godt og professionelt samarbejde med de øvrige stabsfunktioner. Stillingen er organisatorisk placeret i Fællescenter Sekretariat, som samlet har ca. 70 medarbejdere.
I vores lille team af engagerede medarbejdere har vi mange fagligheder, og vi understøtter organisationen med bistand indenfor hele HR-paletten såsom løn, personalejura, MED-og arbejdsmiljø, rekruttering og ledelsesudvikling. Vi er pt. optaget af at understøtte organisationens fokus på frisættelse og afbureaukratisering.
Vi har det godt sammen både fagligt og socialt og prioriterer at mødes til sociale arrangementer i ny og næ. Kulturen er præget af stor hjælpsomhed, faglighed og motivation for den bedst mulige løsning af kerneopgaven. I teamet sætter vi stor pris på fleksibilitet og har mulighed for hjemmearbejde, og vi glæder os til at byde dig velkommen.
Vi tilbyder
- en bred palette af faglige udfordringer
- mange kontaktflader internt og eksternt
- engagerede og samarbejdsorienterede kolleger med bred faglighed
- fleksible arbejdsvilkår og stor indflydelse på arbejdstilrettelæggelsen
- et stærkt kollegialt fællesskab, hvor vi samarbejder, sparrer og deler viden
Stillingen kræver, at du har kørekort.
Ansøgningsfrist
25. august 2024.
Første samtale forventes afholdt mandag den 9. september og anden samtale afholdes torsdag den 19. september. Mellem de to samtaler vil du skulle udfylde og have en tilbagemelding på Garudas Kompetenceprofil. Herudover vil du blive præsenteret for en case i forbindelse med anden samtale.
Stillingen er en fastansættelse og på 37 timer pr. uge.
Der er forventet opstart 1. november 2024 eller efter aftale.
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i øvrigt efter gældende overenskomst.
Har du spørgsmål
Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte funktionsleder Clara Soelberg på telefon 99 88 75 15 på følgende tidspunkter
- Torsdag den 1. august ml. kl. 12.00-17.00
- Fredag den 9. august ml. kl. 8.00-12.00
- Torsdag den 15. august ml. kl. 11.30-14.30
- Tirsdag den 20. august ml. kl. 12.00-15.30
Kommunen ønsker at fremme ligestilling og mangfoldighed, og opfordrer derfor alle kvalificerede og interesserede uanset alder, køn, religion, handicap og etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.
Den 1. januar 2019 blev der indført røgfri arbejdstid – og matrikler for alle ansatte i Rebild Kommune
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rebild Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Rebild Kommune, Hobrovej, 9530 Støvring
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 23-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6076494